Dag 5 Heidelberg - Kochersteinsfeld

18 juli 2018 - Hardthausen am Kocher, Duitsland

Deze ochtend vertrokken we uit het bruisende en jeugdige Heidelberg. Middels een mooie weg langs het water van de  Neckar kwamen we door enkele dorpjes. Hierna zijn we over een van de vele sluizen de Neckar overgestoken. De Neckar bevat veel sluizen en is daardoor niet zo druk bevaard door (vracht)schepen. Na onze oversteek waanden we ons een pad over grind/bospaden door de beboste omgeving. Een lange tijd hebben we deze paden gevolgd en gingen op en af qua hoogte. Na een tijdje kwamen we een bakker café tegen, die zie je hier wel meer in Duitsland. Simpel gezegd een bakker met een café/terrasje waar je lekker en gezellig wat kunt eten en drinken.  Hier hebben we een lekker stuk Käsekuchen, een taart die wel wat weg heeft van een kwarktaart qua smaak. Ik heb er een foto van geupload in ons album. Hierna konden we er weer even tegenaan en hebben we onze tocht vervolgd. De route liep grotendeels langs de Neckar en na een tijdje zijn we gestopt om te lunchen. Iets voor de lunch was het wegdek een stuk verbeterd en dit hield opvallend lang aan, dat verwacht je niet in Duitsland. Na een tijdje reden wat verder van de Neckar af, het landschap werd voornamelijk gevormd door landbouwgrond. Heel veel graan hebben ze hier en bieten, die hebben ze ook genoeg. Na een best lange tijd zonder rivier in de buurt kwamen we bij de Kocher, een relatief kleine rivier. We hebben nu al de Roer, Rijn, Neckar en Kocher gehad en er komen er nog meer als ik de route zo bekijk. Via de Kocher kwamen we bij Neuenstadt, een mooi Duits dorpje met een historisch pleintje. Hier hebben we eerst even boodschappen gedaan, onze  overnachtingsplaats heeft geen supermarkt vandaar. Hierna hebben we wat gedronken bij het bakker café op de markt. Hierna zijn we doorgefietst naar Kochersteinsfeld, hier kwamen we relatief vroeg bij ons hotel. Na wat rusten en douchen zijn we gaan eten bij de Italiaan waar Phil het over had, lekker pizza's waren het. Het hotel waar we slapen is van dezelfde eigenaar en ligt naast het restaurant, ideaal. Na het eten was het weer tijd voor de blog en de route van morgen bekijken. Morgen staat er route van ongeveer 100km voor ons klaar, met wat meer stijging. Eens kijken hoe dat bevalt.

100KM (+1 ivm opstarten MIO)
4 uur 58 minuten
20,1 km/u gemiddeld
45,3 km/u maximaal
236m gestegen
150m gedaald

PS: Dankjewel allemaal voor de leuke reacties!

1. Phil Geevers:
    Hoi Henk en Jurne

Even een vraagje je schreef in het begin dat jullie morgen naar Schwasberg rijden, echter ik kan dit dorpje helaas niet vinden. En wil jullie graag volgen.
    Dit ook in verband met ergens een tafeltje voor het eten te reserveren! (grapje)

Groetjes Phil
  2. Jurne Sleddens:
    @Phill
    We rijden naar Schwabsberg, ik denk dat ik 'm verkeerd getypt heb in de eerste blog 😅 Scherp van je 🤓

Schwabsberg
    73492 Rainau, Duitsland

3. Jo Jet van Gompel:
    18 juli 2018
    Hallo hier ons kleine dorpje Hapert Ik zie wel dat jullie er weer een mooie fietsdag op hebben zitten .En ook lekker aan de taart hebben gezeten maar dat hebben jullie wel verdiend na z.n dag Hier is ook alles ok opa en Robert schieten hard op op de bouw .Morgen gaan de dakplaten erop nog wel een hele klus maarja met zo.n werkers is het zo weer geklaard .Ja jullie moeten ook wel een beetje bijblijven wat er hier in Holland gebeurt toch ?Het ziet er allemaal mooi uit die dorpjes prachtig .Dat zie je hier niet jullie zullen er ookgelijk van genieten .Ga zodadelijk maar weer lekker slapen dan ben je morgen weer fit voor de volgende trip .Wanneer hebben jullie een vrije dag dat je niet hoeft te fietsen .Duurt het nog wel een paar dagen dan kun men jullie goed uitrusten .Om iets gaan te bekijken is toch ook leuk vele lieve fietsgroetjes van opa Jo oma Jetje doeiii tot morgen aar weer ok welterusten voor dadelijk
  4. Angela:
    22 juli 2018
    Ha Henk en Jurne,

Al fietsend naast de sluizen, zullen jullie een mooie route gefietst hebben. Het ben jij toch Henk die dat geweldig vind die sluizen? Maar natuurlijk weinig tijd om dat eens op je gemak te bekijken en te bewonderen. Een hele trip zit er al weer op en de kilometers gaan stilletjes aan richting het aantal wat jullie daadwerkelijk moeten fietsen om op de plaats van de bestemming te komen. Genietend onderweg van de mooie natuur en op tijd een natje en een droogje geeft weer de nodige energie.
    Zet um op. Het gaat goed!