Dag 3 Bad Breisig - Schwabenheim an der Selz

16 juli 2018 - Schwabenheim an der Selz, Duitsland

Na een nachtje slapen op een waterbed, jaja onze kamer had een waterbed 😂, ging om half zeven weer de wekker. Om zeven uur zaten we aan het ontbijt en was het tijd om de motor te voorzien van de benodigde brandstof. Met een lekker ontbijtje achter de kiezen beginnen we aan onze derde fietsdag. Na een korte stop bij de supermarkt voor wat brood en Philidelphia. Hierna vervolgde we onze route langs de Rijn. Het grootste deel van de dag hebben we langs de Rijn gefietst. De oude vertrouwde hobbelpaden werden af en toe afgewisseld met heerlijke asfaltstukken. Een puur genot voor de kont en de polsen. Na een tijdje kwamen we in het welbekende Koblenz. Een mooie stad aan de Moezel en Rijn met veel mooie gebouwen. Na een stukje centrum was het weer tijd voor de Rijn. Naast het mooie uitzicht bracht de Rijn ons een lekker frisse bries waardoor de 31 graden een stuk dragelijker werd. Het enige nadeel was dat deze bries vaak van voor kwam, achja je kunt niet alles hebben. Naarmate we verder kwamen werd het landschap steeds ruwer en de heuvels/bergen hoger. Rond 12 uur hebben we in Boppard aangelegd bij een terrasje, we hadden wel zin in wat koffie (Papa) en Spezi (Mix van cola en Fanta wat eigenlijk overal anders genoemd wordt). Hierna konden we er weer even tegenaan. Na een tijdje kregen we wel honger dus gingen we op zoek naar een bankje in de schaduw, dat was nog moeilijker dan verwacht. Na een tijdje hebben we maar geluncht in een bushokje, in de schaduw gelukkig. Ondertussen was de kaas nog verder aan elkaar gesmolten maar gelukkig had ik Philidelphia 😎. Na een lekkere lunch vervolgden we onze tocht weer langs de Rijn.   Vandaag zijn we opvallend veel vakantiefietsers tegengekomen. Hiernaast hebben we veel burchten/kastelen/vestigingen gezien. Onderweg zijn we nog een kasseienstrook tegengekomen van anderhalve kilometer, gelukkig niet lek gereden zoals onze Franse vriend Bardet. Rond een uur of half drie hebben we lekker een banaantje gegeten aan de oever van de Rijn. Het water staat er zo laag dat we echt ver konden lopen. Na weer driekwartier fietsen vonden we het wel tijd voor een ijsje dus hebben we lekker een ijsje gegeten aan de Rijn met uitzicht op de wijnvelden. Goed eten is belangrijk als je 6 uur op een fiets zit. Hierna vervolgden we onze tocht waarna onze route van de Rijn af boog. Na nog wat fietsen waren we rond kwart voor vijf op onze eindbestemming van vandaag, Schwabenheim an der Selz. Hier hebben we nog even wat lekkers gehaald bij de supermarkt voor in het hotel. Hierna even gerust in het hotel en daarna gegeten. We hadden wel zin in pizza, helaas was de pizzeria eigenaar een maandje op vakantie. Vandaag geen pizza, dan morgen maar in Heidelberg. Vandaag hebben we een lekkere schnitzel met een spiegelei en aardappelen op. Hierna hebben we nog even op het terras van het hotel gezeten en genoten van een lekker drankje. Met het einde van de blog komen we ook bij het einde van de dag van vandaag. Nu lekker te bed om morgen fris en fruitig naar Heidelberg te kunnen fietsen. Tschüs!🇩🇪🚵

Ohja, mocht je een mail willen krijgen bij iedere blogpost dan kun je je aanmelden voor de mailinglijst (rechtsonder volgens mij).

122 KM afstand
6 uur 17 minuten
19,4 km/u gemiddeld
33,4 km/u maximaal
180m gestegen
104m gedaald

1. Jo Jet van Gompel:
    16 juli 2018
    Hallo Jurne Henk jullie hebben er weer heel wat KM opzitten en dan nog wel met z.n warmte klasse heren .Jullie hebben wel al helemooie dingen gezien .En inderdaad jullie polsen en kont moeten er wel aangelopen met al dat gehobbel .Misschien wordt dat wel beter hoelanger dat je fietst.Is het in Duitsland dan ook zo heet dan maar goed drinken en ook goed eten dat hebben jullie wel nodig wil je fit blijven .En op zijn tijd iets lekkers jullie moeten nu wel je eigen verwennen hè .Heel veel fiets plezier en op tijd eraf voor te eten en te drinken heb je al een nieuwe bidon op de kop kunnen drukken Ga lekker slapen en morgen weer een rit van 115 km ?Liefs opa Jo oma Jet doeiii toi toi toi
  2. Marjolanda:
    17 juli 2018
    Goed bezig mannen, al weer flink wat kilometers in de benen.
    Veilige reis voor vandaag en hopelijk af en toe ook de wind van achteren.
    Geniet er weer van samen.
    Groetz MJ en tot snel
  3. Monique de Krom-Sleddens:
    17 juli 2018
    Mooie omgeving! En zo te lezen is het goed toeven daar. Hopelijk vandaag wel een pizza voor jullie. Groeten van de Krompies.
  4. Monique de Krom-Sleddens:
    17 juli 2018
    En ook de groetjes uit het warme Hoogeloon van opa en oma.
  5. Angela:
    18 juli 2018
    Ach Jurne, die trek in pizza is op dit moment zo hoog maar over enkele dagen heb je keuze uit zoveel pizza's. Als je dan nog maar een keuze kunt maken. Maar ik kan me indenken dat je na zo'n tocht, wel eens trek hebt in iets verrekte lekker. Al weer vele kilometers gereden vandaag en zo komen jullie toch stilletjes aan op de plaats van bestemming, elke dag maar weer. Jullie zullen straks wel een lekker kontje hebben na de massage op de kasseien, fitness is nergens voor nodig.Beel plezier met de rest van de tocht en tot de volgende.