Dag 2 Jülich - Bad Breisig

15 juli 2018 - Bad Breisig, Duitsland

Blog 2

De dag begon om 7:30, want om 8:00 stond het ontbijt voor ons klaar. Na een lekker en uitgebreid ontbijtbuffet was het tijd om te vertrekken vanuit Jülich. We vervolgden onze reis langs de Roer/Rur over de hobbelige grindpaden. Bijna alle Duitsers zijn zondag vrij en dat was ook te merken want het was best druk op de route. Na een tijdje verruilden we de grindpaden voor (soms) geasfalteerde landbouwwegen. Ondanks dat ze geasfalteerd waren was het best een aanslag voor de kont en de polsen. Lange tijd hebben we kunnen genieten van de grote velden met graan, bieten en aardbeien. Rond 12 uur was het tijd om te lunchen dus hebben we maar een bankje in de schaduw opgezocht. Toch wel fijn even geen zon en zadel. In de schaduw lekker gegeten, stokbrood met plakje kaas. Ofja de kaas was weer een blok geworden want die kan niet zo goed tegen een tochtje in de fietstas met 30 graden. Papa's jam kon er wat beter tegen. Na de lunch vertrokken begon onze tocht weer maar deze keer met meer dorpjes. Niet meer een rivier volgen betekent ook meer klimmen en dalen. Met een paar klimmentjes ofja heuveltjes werden onze benen voor het eerst op de proef gesteld, gelukkig gewoon boven gekomen zonder poespas. Na enkele dorpjes was het weer tijd voor de landbouwwegen. Je rijdt hier pal in de zon en voelt de hitte echt goed, achja komen we in ieder geval bruin aan in Verona. Na verschillende kilometers over landbouwwegen kwamen we in een natuurgebied, heerlijk die schaduw. Toen we weer uit de bossen kwamen zagen we eindelijk een restaurant/café en hebben we hier genoten van een koude Sprite en een Duitse bratwurst. Wat is koud drinken toch fijn. Hier konden we ook onze bidons bijvullen. Een bidon was onderweg helaas gesneuveld, of hoe de Fransen het zouden zeggen Bidon abandon. Na een rustmoment was het weer tijd om te trappen. Na enkele kilometers vals plat omhoog was het tijd voor onze eerste echte afdaling, jeej. Is toch leuk om hard te fietsen zonder moeite te doen. Na wat dalen kwamen we aan bij de Rijn. We fietsen een flink stuk langs de Rijn, wat garant staat voor mooie plaatjes. Hiernaast klimmen we zo op een makkelijke manier toch wat. Na verschillende drukke boulevards hebben we aangelegd bij een tentje aan het water. Tijd voor een lekker ijsje vonden wij wel en een gekoeld drankje want van ijs krijg je dorst. Hierna hebben we onze tocht over het hobbelige fietspad langs de Rijn voortgezet en waren we eigenlijk al snel op bestemming, Bad Breisig. Rond half vijf waren we bij het hotel en konden we nog mooi het voetbal zien, ofja mooi. Jammer dat die Fransen dan weer moeten winnen. Na het voetballen hebben we bij de lokale Turk gegeten, heerlijke döner met friet en sla. Hadden we wel zin in en de komende dagen zullen we nog genoeg Duits eten. Hierna hebben we nog even op het terras gezeten bij de Rijn en genoten van het uitzicht en de immense boten die er varen. Nu gaan we bijna weer slapen want om 7:00 is het weer tijd voor Frühstück, tschus und bis zum morgen. Ohja de foto's komen morgen (hopelijk) hier is de WiFi niet zo goed.

Fietstocht van vandaag:
Totale stijging: 339 meter
Totale daling: 329 meter

1. Jo Jet van Gompel:
    15 juli 2018
    Hallo Henk Jurne dus jullie benenzijn nu wat gewend aan de stijging .Het was inderdaad heet vandaag bij ons ook .Wij waren ook op de fiets naar Waalre ja niet zo ver maar ook erg warm .Dus jullie hebben er weer een hele tocht opzitten .Ja kaas chocolade en ander eten is wel zo slap te warm dus Wij wensen jullie morgen weer een fijne en mooie tocht toe en ga nu maar lekker jullie bed opzoeken heb je wel verdiend .Slaap ze en morgen weer gezond op welterusten Henk Jurne liefs opa Jo oma Jet doeiii mooi verslag
  2. Angela:
    18 juli 2018
    Goedemorgen,

Al een heel eind op weg naar jullie bestemming. En inderdaad met veel hobbels en af een toe dalen komen jullie er wel. Wat kan een lekker ijsje toch juist die verkoeling geven waar je op dat moment naar verlangd. En even rusten...... dat zullen jullie zeker nodig hebben met die warmte. Veel (water) drinken natuurlijk en af en toe een lekker sprite-je er tussen door doet een mens goed. Heel veel plezier met jullie tochtje van morgen en de weersgoden zijn jullie goed gezind. Zet um op ebn tot de volgende.