Dag 4: Arequipa

13 juli 2019 - Arequipa, Peru

Na een minder fijne nachtrust dan normaal, door de nachtbus, kwamen we rond 11:30 aan in Arequipa. Eigenlijk zouden we om 8:30 aankomen maar de bus had al een uur vertraging bij vertrek en het verkeer in Peru is nog steeds een grote chaos. Achja, voordeel hiervan was dat we meteen in onze kamer van het hotel komen. We verblijven in Maison Riviera Hotel, wat vroeger een koloniaal huis was volgens mij. Na even gechilld te hebben zijn we naar het centrale plein gewandeld en hebben we hier wat rondgewandeld, gefotografeerd en ook nog op een van de balkonnen geluncht. Arequipa heeft een mooi centrum vol met witte gebouwen. Dit wit gesteente komt van de nabij gelegen vulkanen. Hiernaast was Arequipa een kolonie stad van de Spanjaarden, hierdoor zie je nog veel mooie en oudere gebouwen uit die tijd terug. Na de lunch hebben we de Colca Canyon tour voor morgen geboekt, een rood klooster bezocht en een echte Peruaanse markt bezocht. Op de markt verkopen ze echt veel verschillende dingen, van kippen inclusief kop en poten tot ontzettend veel verschillende soorten aardappelen. Na de markt hebben we nog lekkere churros gekocht bij een van de vele straatverkopers. Hierna zijn we terug naar het hotel gewandeld om even om te kleden. Als de zon hier weg is dan wordt het echt super snel koud, iedereen loopt hier ook in winterkleding en ik val wel lekker op in m'n korte broek. Achja, liever te koud dan te warm zullen we maar zeggen. Toen was het tijd voor het avondeten, het plein zag er in de avond nog gezelliger uit en we hebben dan ook weer bij een balkonrestaurant. Niet hetzelfde restaurant maar wel eentje met een Peruaanse liveband (inclusief panfluiter). Na het eten zijn we maar snel naar bed gegaan want om 03:00 worden we weer opgehaald voor de Colca Canyon tour.

1. Jo Jet van Gompel:
    13 juli 2019
    Hallo daar zijn we weer had gisteren de blog wel gemist want wij kijken er wel heel erg naar uit .Wat jullie beide meemaken en beleven het moet wel heel erg mooi zijn als ik alleen al de foto.s bekijk Ja Jurne en Maartje jullie wisten toch wel dat het daar wel koud zou zijn .Want het is daar zeker winter en ja dan is een korte broek wel heel raar om te zien .Misschien denken de mensen daar wel o at hebben jullie toch prachtige foto.s gemaakt toppie heel veel liefs en gr vanuit Hapert opa Jo oma Jet doeiii