Dag 3: Huacachina

11 juli 2019 - Huacachina, Peru

Dag 3: Huacachina naar Arequipa via Ica.
Vandaag ging de wekker ook weer om 8:00 en er stond alweer een lekker ontbijtje voor ons klaar, aan het zwembad nog wel. Ondanks dat we in de 'woestijn' zijn was het er nog niet warm. In m'n tegenstrijdige outfit (slippers, korte broek en een shirt met een jas) gingen we lekker ontbijten. Het was nog bewolkt door de ochtend dauw maar deze vertrok gelukkig na een uurtje. We dachten dat we al rond een uur of negen aan het zwembad konden gaan liggen maar dit werd ongeveer elf uur door de kou. Daarna hebben we bijna vijf uur aan het zwembad gelegen, het was niet super warm maar we fikten goed weg, UV index is hier 9. Het zwembad was ijskoud dus dat was ook geen pleziertje maar als echte waterlierhebber toch wel een duikje gewaagd. Tegen vier uur hebben we ons klaargemaakt voor de buggy en sandboard tour. Om half vijf zaten we in de buggy om door de Peruaanse duinen te crossen. Dat was echt ontzettend tof, de adrenaline gierde door je heen en je werd de hele buggy door geslingerd. We zaten wel goed vast hoor ;). Na wat crossen was het tijd voor een mooi en indrukwekkend fotomoment en na een tijdje ook tijd om te sanboarden. Eerst safe zittend naar beneden, daarna een wat stijlere helling head first naar beneden en tot slot een hoge duin head first naar beneden. Alles zonder scheuren of stoten doorgekomen, echt leuk om te doen ook! Daarna was het alweer tijd om terug te gaan. Tijdens de terugrit zijn we nog even gestopt om van de zonsondergang te genieten, zonsondergang twee in Huacachina. Toen we weer terug waren hebben we eerst onze schoenen met een kuub zand geleegd want sjonge jonge wat zat daar veel in. Hierna grondig gedoucht want dat was wel nodig na die zandbak. Toen was het alweer etenstijd dus hebben we lekker ergens gegeten en daarna terug naar de camping voor een cocktail en een potje Uno. Na een paar potjes was het alweer tijd om de taxi te regelen want we moesten naar Ica, de stad verderop, voor de nachtbus naar Arequipa. Bij het busstation aangekomen konden we nog een uur wachten want zo gaat dat in Peru standaard volgens mij. Nu zitten we in de nachtbus en krijgen we net een (avond) maaltijd voorgeschoteld om 22:50. Ik heb niet heel erge honger meer maar dit gaat er denk ik wel in. Daarna even pitten want we komen morgenvroeg aan in de witte stad, Arequipa.

1. Jo Jet van Gompel:
    11 juli 2019
    Hallo hier ben ik weer ik denk bij elke foto iets bij schrijven maar weet nie hoe dat gaat .Maar jullie hebben prachtige foto.s zeg Een een mooi zwembad voor een dag en dan de natuur schitterend .Dus de buggy was ook wel wild en heel leuk jullie hebben er van genoten .En nu zitten jullie weer in de nachtzuster naar een ander dorp ligt dat zo ver uit elkaar dat jullie er pas om zolaat waren .En nog zolaat eten om tien voor elf maarja je moet je eigen aanpassen aan hun .Jurne en Maartje maken jullie er maar weer een hele mooie dag van en genieten is ook voornaam .Hebje wat zand bewaard dat uit jullie schoenen kwam als aandenkenaan de Sahara liefs en dikke knuffel voor jullie doeiiiii