Dag 13 Andrian - Isera

26 juli 2018 - Isera, Italië

Blog 13
Vandaag is alweer de een na laatste fietsdag van de fietsvakantie. Na een goede nachtrust genoten van het lekkere ontbijt en even broodjes en bananen gehaald bij de lokale supermarkt. Hierna konden we meteen aan de bak want het ging een stukje berg op. Hierna kwamen we weer bij onze oude vertrouwde appelboomgaarden. Gelukkig hadden we deze niet zo lang als omgeving en klommen we een mooi stukje naar een verhoogd fietspad. Het fietspad was omgeven door bomen en fietsten erg fijn. Het ging af en toe nog flink omhoog maar was voor de rest vals plat omhoog. Naast de bomen waren er ook soms druivenvelden en appelvelden te zien. Na een tijdje gingen we van het fietspad af waarna we een kort stukje landwegen hadden door, je raadt het al, appelvelden. We reden door het glooiende dal met mooi uitzicht op een meer. Alles is een stuk mooier met bergen op de achtergrond. Na dit stuk kwamen we bij een dijk langs een rivier die ze ??jaar geleden hebben rechtgetrokken. Ofja niet helemaal recht maar het waren wel veel lange, rechtere fietspaden. De wegkwaliteit was goed en we waren zeker niet de enigen die van het fietspad genoten. Heel veel wielrenners en verschillende vakantiefietsers gezien. Rond een uur of half twaalf zijn we bij een tentje naast het fietspad gestopt voor de eerste pauze. Tijd voor een lekkere koude cola met appelstrudel, smikkelen. Gelukkig konden we ook onze bidon vullen met koud water want deze waren al (deels) leeg en/of warm. Hierna hebben we onze tocht vervolgd langs de rivier en over de dijk. De bruggen tussendoor zorgden nog een beetje voor navigatiewerk maar anders was het vaak 5+ kilometer geen afslag. Volgens mij maakt dit fietspad onderdeel uit van een bekende fietsroute want na een tijdje wisselden we naar een ander, soortgelijk fietspad en was het ineens een stuk minder druk. Deze rivier kronkelde wat meer maar alsnog waren het lange, rechte fietspaden. Helemaal niets mis mee met zo'n mooie omgeving. Rond een uur of een hebben we lekker geluncht in een parkje in Trente, ohja sinds onze eerste stop bevinden we ons in volledig Italiaan Italië. Geen Zuid-Tirol meer en dus ook geen Duits meer. Na de lunch vervolgden we onze tocht over de dijk en begon het wat harder te waaien, waar we op het begin van de dag lekker door konden fietsen ging het nu allemaal wat langzamer. Met wind op kop op een lange, rechte dijk rijdt je eenmaal niet zo hard. De rivier nam ons mee langs verschillende dorpjes en aan de andere kant waren weer veel appel- en druivenvelden te zien. Na een tijdje zijn we gestopt om lekker een banaantje te eten. Hierna konden duurde het niet lang meer voordat we bij Isera waren, onze eindbestemming van vandaag. Hier zijn we naar de B&B gegaan en werden we warm ontvangen door de eigenaresse. Later heeft ze voor ons een plekje gereserveerd bij hét restaurant van het dorpje. Hier hebben we lekker een pizza gegeten waarna we nog door het leuke, kleine dorpje zijn gelopen. Morgen is onze laatste fietsdag, zo'n 75 kilometer. Hierna hebben we er ongeveer 1400 kilometer op zitten. Het weer voor morgen in Verona, zonnig met 31 graden. Wij gaan nog even genieten hier en dan zo te bed. Tot morgen!

100KM
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jo Jet van Gompel:
    26 juli 2018
    Hallo Kanjers nog een dagje en het zit er weer op .Dan hebben jullie er weer heel wat km opzitten knap zeg .En straks heel mooi om alles terug te zien fantastisch Henk en Jurne het zijn inderdaad hele mooie fietspaden en nog breed ook .Maar vals plat is toch heel dikwijls flink klimmen waar jezelf bijna geen idee van hebt.En inderdaad weer veel boomgaarden en druivenvelden wat toch ook heel mooi is Over een paar dagen is de appelstroedel afgelopen mannen .Dan krijgen jullie weer gewoon een koekje bij de koffie . wat ook wel lekker is Jurne en Henk wat hebben jullie toch mooie foto.s gemaakt .Maar jullie zullen toch ook wel blij zijn dat jullie het erop hebben zitten een hele mooie en fijne tijd geweest voor jullie .Maar ook voor ons want we zaten elke avond op jullie blog te wachten wat we heel mooi en lief vonden .En dan met al die prachtige kiekjes klasse .Wat zijn jullie beide toch toppers petje af voor Jurne en Henk ze kunnen trots op jullie zijn wij wel gr en voor morgen Mannen zet hem op hè en vooral geniet van het fietsen en al het mooi.s wat jullie nog tegen komen welterusten voor dadelijk en morgen gezond weer op voor de laatste Etappe Mannen doeiiii horen van jullie