Dag 14 Isera - Verona

27 juli 2018 - Verona, Italië

Blog 14
Vandaag was het dan zo ver, onze laatste fietsdag. Om 7 ging de wekker en om 7:30 stond er een heerlijk ontbijt voor ons klaar. Hier uitgebreid van genoten en daarna nog even naar de supermarkt geweest voor de lunchbenodigdheden en bananen. Hierna begonnen we dan aan onze laatste etappe. We vervolgden onze route langs de rivier waar we gisteren ook langs reden. Na enkele tijd langs en over de rivier waanden we ons met mooie fietspaden door wijnvelden. Qua hoogte wisselde het af en toe flink, gelukkig was het wegdek wel gewoon goed. Na een tijdje werd een fietsroute naar Verona al aangegeven met borden, woehoe aankomst in zicht. Na veel wijnvelden was het tijd om een ontzettend lang kanaal te volgen. We vragen ons nog steeds af waarvoor dit kanaal dient, scheepvaart was er niet en het leek erg ondiep. Ook ging het kanaal af en toe via kleine tunnels door de bergen dus het bevaren van dit kanaal was ook niet mogelijk. Na een tijdje ging het kanaal onder de grond, ofja door de berg, dit was het begin van onze laatste klim. Met deze klim verlieten we de Alpen nu echt, erg goed zichtbaar in het landschap. De klim was ging met bochten zo'n 1,1 kilometer omhoog met een stijgingspercentage tussen de 6 en 10%. Na de klim kwam een paar vlakkere kilometers langs olijfbomen en door de bossen. Hierna volgende een nog bochtigere afdaling met veel keien op de weg, oppassen geblazen. Hierna kwamen we weer uit bij het kanaal. We fietsten aan de linkerkant van het kanaal en hadden hierdoor mooi zicht op het dal. Ik gok dat wel bijna 40 kilometer, of langer, het kanaal gevolgd hebben. Af en toe ging het kanaal middels een aquaduct over het dal. Rond de middagklok hebben we nog lekker geluncht. Na de lunch kwamen we na een tijdje bij een stadje niet ver van Verona. Hier begon de bewoonde wereld weer leek het wel. Door het stadje gereden en na een tijdje kwamen we wéér bij het kanaal, nu echter een stukje smaller. Deze hebben we eigenlijk tot in Verona gevolgd. In Verona was het een stuk drukker dan we de afgelopen twee weken gewend waren, lastig navigeren daar. Voor de wereldberoemde arena zijn we nog even gestopt voor een mooie foto. Hierna zijn we naar het appartement gefietst waar we ontvangen werden door Myreen en mama. Nadat we de Tour hadden gekeken en weer lekker opgefrist waren zijn we naar het centrum gefietst. Hier hebben we even als echte toeristen rondgewaggeld en hebben we nog gezellig wat gedronken. Hierna zijn we weer richting het appartement gereden om bij een authentiek Italiaans restaurant te gaan dineren. Daarna nog geprobeerd de Bloedmaan te zien maar dat stelde niet zoveel voor helaas. Morgen gaan we nog maar eens op pad in het centrum en van al het moois genieten.
Vandaag iets later dan normaal maar had eerder niet heel veel tijd en kan morgen toch uitslapen haha. Heel erg bedankt voor jullie interesse en leuke, lieve reacties! We hebben echt een ontzettend schitterende reis gehad. Zeker een top vakantie om terug op te kijken. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! 78,1+ 3,14 = 81,24 KM 3 uur 57 minuten + 13 minuten = 4 uur 10 minuten 19,5 km/u gemiddeld 38,4 km/u maximaal 225m gestegen 384m gedaald

1. Jo Jet van Gompel:
    28 juli 2018
    Hallo kanjers van mannen prachtig wat jullie tweetjes weer gepresenteerd hebben petje af Nu maar eens een paar daagjes met z.n viertjes genieten .Want dat hebben jullie wel verdiend hoor Maar ook Marjolanda en Myreen jullie trouwe lezers vrouw mama en jedochterMyreen en je zusje Jurne Toch prachtig dat ze jullie op stonden te wachten bij aankomst naar z.n 14 km ook voor hun veel respect Jullie hebben de laatste dag ook heel veel mooie.s gezien mooie fietspaden en hoe gaat het met je zadel June nog steeds goed Nu jullie hebben het weer gedaan zeg en jullie kunnen er met veel plezier en lol mooi naar terug kijken Wat is de volgende reis weer met z.n tw eentjes of is het nu wel genoeg geweest Hhenk misschien met Marjolanda ?.Maar dan stilletjes aan beginnen Toch ook heel mooi geniet samen nog van een paar mooie en fijne dagen en dan terug naar Nederland want dan zit er de vakantie van jullie weer bijna op .Maar deze fietstocht blijft jullie altijd bijbelse lieve groetjes uit het zeer warme Nederland .Je zult UT niet geloven maar het jo regent hier mee en dan lekker weertje .Alleen moet het zo niet blijven mag wel iets minder als de laatste dagen hoor lief Mannen en Vrouwen geniet
  2. Phil Geevers:
    28 juli 2018
    Dag Henk Jurne Myreen en Marjolanda

Hoe gaat het met jullie nu jullie weer samen zijn ?
    Fantastisch gedaan heren complimenten hiervoor, afgezien van de zadelpen problemen een goede reis geweest. Jullie hebben veel gezien en leuke dingen beleefd en genoten van de mooie natuur.
    Jurne het kanaal waar jullie gisteren langsreden was volgens jou wel 40 km of langer.
    "Even voor de geïnteresseerden" Dit klopt het is 44 km lang het Canale Medio Adige. hoogstwaarschijnlijk reden jullie er een hele tijd langs vanaf Ala-Isera tot Chievo Verona. In gebruik door de waterkrachtcentrale van Bussolengo gebouwd tijdens de tweede wereldoorlog ze gebruiken het water van de rivier Adige waar jullie ook langs reden, het voorziet 210.000 huishoudens van stroom.
    Wat ik wel even wilde vragen is een foto te posten waar jullie met zijn vieren opstaan! zal wel op Facebook staan, maar bij die club mag ik van mijn moeder niet bij !
    Jurne ook bedankt voor de dagelijkse blogs ze waren prachtig om te lezen!
    Geniet er samen nog van en een goede thuisreis gewenst.
    En ik kom binnenkort een pilske drinken bij jullie om het echte verhaal nog eens aan te horen.
    Groet Phil