Dag 12 Nauders - Andrian

25 juli 2018 - Andriano, Italië

Blog 12
Vandaag konden we een half uurtje langer slapen normaal want het ontbijt was pas om half acht. Na een lekker en goed ontbijt werden we uitgezwaaid door mama en Myreen. We reden Nauders uit waar het al aardig aan omhoog en omlaag ging. We reden door een open landschap waar in de winter geskied wordt. Na een paar kilometer waren alweer in het volgende en laatste land van onze fietstocht, Italië. Ondanks dat we in Italië waren, waar Italiaans de officiële taal is, waren alle (verkeers)borden in het Italiaans én het Duits. Dit deel van Italië, Zuid-Tirol, hoorde tot de eerste wereldoorlog bij Oostenrijk (meer info: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Taalsituatie_in_Zuid-Tirol ).
Al snel kwam de Rechensee in zicht, wat is dat een ontzettend mooi meer met een geweldige omgeving. Een echt plaatje uit een vakantieboek. We volgden een mooi heuvelachtig fietspad langs het meer af met adembenemende uitzichten (foto's kijken zeker waard!). Onderweg zijn we echt vaak gestopt om te genieten van het uitzicht en om foto's te maken. Helaas eindigde het stuwmeer (met een leuk verhaal: http://www.marijevlietstra.nl/geschiedenis%20stuwmeer%20reschen.htm ) na een tijdje. Gelukkig was er nog genoeg moois te zien verderop. We daalden af via een mooi, slingerend fietspad door de bossen en naast een meertje. Flink veel mountainbikers hier gezien. Na de afdaling kwamen we in de eerste Italiaanse dorpjes, maarja heel veel verschil met Oostenrijk was er eigenlijk niet. Vanaf hier daalden we mooi af naar een drukker dorp via een mooi fietspad door de weidenomgeving. Na dit dorp kwamen we bij een mooie vals plat (naar beneden) asfalt fietspad langs een rivier die we een flink aantal kilometers gevolgd hadden. Na het lange stuk fietspad kwamen we bij een ander mooi, geasfalteerd fietspad langs een grotere rivier. Dit was een flink druk fietspad met veel campinggasten en mountainbikers, het was ook heel fijn fietsen zo naar beneden. Helaas waaide het flink op kop dus merkte je niet altijd evenveel van de daling. Na een tijdje zijn we gaan lunchen en hebben we onze bidons maar eens bijgevuld met lekker koud water uit een waterbron. Hierna weer onze tocht vervolgd door een appelrijke omgeving zullen we het maar noemen. Niet te filmen hoeveel appels hier geteeld worden. Uit deze streek komt 10% van de appels uit Europa, echt ongelooflijk. Heel veel spannender kan ik het niet maken maar we hebben een flinke tijd door en langs appelvelden gereden over een mooi fietspad. Ondertussen hebben we nog een leuke afdaling gehad over een fietspad met 7 haarspeldbochten. Op het fietspad van vandaag hebben we ongelooflijk veel vakantiefietsers gezien, route is zeer in trek en fietst makkelijk weg. Na een tijdje hebben we bij een tentje aangelegd en daar een lekker toast gegeten. Moet goed eten en drinken met dit warme weer hier, was weer even wennen. Hierna vervolgden onze tocht weer langs de appelvelden, rivier en over het mooie geasfalteerde wegdek. Na een tijdje verruilden we de appelvelden voor Italiaanse dorpjes met tussendoor appelvelden. Op het laatst van de etappe zijn we even gestopt bij een kleine supermarkt voor de avondinkopen. Hierna was het niet meer zo ver naar Andrian, onze overnachtingsplaats. Aangekomen bij het hotel hebben we even ingecheckt waarna we lekker het zwembad zijn ingedoken. Heerlijk na zo'n lange fietsdag met temperaturen tot 36 graden. Afgekoeld en wel hebben we nog even opgedroogd in de zon en zijn we ons op gaan frissen. Hierna zijn we nog een lekkere Italiaanse pizza gaan eten bij een pizzeria in het dorp. Een lekkere pizza met een geweldig uitzicht, dat was de korte maar heftige klim zeker waard. Na het avondeten zijn we weer terug gegaan naar het hotel om nog anderhalve blog te schrijven (vorige blog is nu ook af) en te chillen. Morgen kunnen we uitslapen tot half acht want het ontbijt staat klaar om acht, het leven begint hier wat later en gaat langer door. Morgen onze laatste overnachting met z'n tweeën want vrijdag en zaterdag slapen we met Myreen en mama in Verona, onze eindbestemming. Morgen staat er weer ongeveer 100km op het programma, het weer: zonnig met +- 34 graden. Wij gaan slapen, tot morgen!

112KM
5 uur 32 minuten
20,2 km/u gemiddeld
57,7 km/u maximaal
386m gestegen
1431m gedaald

1. Jo Jet van Gompel:
    26 juli 2018
    Hallo hier zijn we dan weer jullie hebben er een hele tocht en klimwerk opzitten .Maar met een heel mooi uitzicht en boomgaarden met appels .hebben jullie er niet een paar geplukt om lekker optie eten zo.n Italiaans appeltje .Jullie zullen wel heel veel te vertellen hebben strakjes als jullie uitgefietst bent Mannen nog tweedaagjes fietsen en jullie fietsvakantie zit er al weer op met mooie plaatjes en herinneringen waar je altijd naar terug kunt kijken dat is toch prachtig om dat mee te mogen maken .Ennnog prachtig om de laatste dag aan te komen dat er op jullie tweetjes wordt gewacht . en jullie nog een paar dagen met z.n viertjes mogen genieten van een paar mooie dagen Jurne Henk ga nu de mooie foto.s bekijken En kanjers zet hem op nog maar twee daagjes en jullie hebben het weer voor elkaar Klasse gr liefs van ons Het is hier nu al warm dus maar binnen blijven is het beste hier en niet veel uitvoeren 36 tot 38 graden hadden ze het gisteren over veel te warm !!!doeiiiiiien tot vanavond maar weer fiets ze met veel plezier eindstreep in zicht
  2. Monique de Krom-Sleddens:
    26 juli 2018
    Wat is het daar mooi! Op naar het mooie Verona! Geniet er nog lekker van en de doe de groetjes aan Marjolanda en Myreen.