Dag 1: Reisdag (Duizel - Imst)

4 juli 2021 - Imst, Oostenrijk

Dag 1 van de fietsvakantie naar Rome.

Ofja, kun je het wel dag 1 noemen als je niet gefietst hebt? Vandaag zijn we op goede hoop naar Imst in Oostenrijk gereden. Met goede hoop omdat we onze PCR-test uitslagen nog niet binnen hadden voordat we vertrokken, en die heb je wel nodig als je Oostenrijk in wilt. Ofja dat zeggen ze dan op de websites maar in praktijk alleen nodig gehad bij het hotel en restaurant, wel wat raar.

Rond een uur of 8:00 reden we aan en het was eigenlijk heel de tijd wel bewolkt maar soms kwam toch de zon door. Helaas begon het voorbij Koblenz te regenen en kwamen de welbekende Duitse wegwerkzaamheden. Dat mocht de pret niet drukken want echte ‘stau’ hebben we niet gehad gelukkig. Wel was het ondertussen middag en hadden we nog steeds geen uitslag, die zouden we eigenlijk gisteravond om 23:00 krijgen zeiden ze maarja. Oostenrijk kwam in zicht en ongeveer drie kwartier voordat we Oostenrijk inreden waren de uitslagen binnen, negatief gelukkig :). Snel in de app gezet en een pension in Imst geboekt. Daar kwamen we na een regenachtige dag om 17:00 aan ongeveer.

Inchecken, samenvatting van de F1 race kijken en gaan uiteten. Lekker en leuk bij een echt Oostenrijks hotel restaurant. Daarna ff douchen en chillen! Morgenvroeg rijden we naar Verona, we moeten voor 10:00 de grens over want anders zijn de tests niet meer geldig, spannund! We rijden via de Rechensee, hier hebben we afgelopen keer (Duizel – Verona 2018) gefietst, echt heel mooi!

Ohja ook wel handig om te vermelden waarom we met de auto naar Verona rijden: de originele fietsroute loopt van Nederland naar Rome maar omdat ik in 2018 niet echt genoeg tijd had om de volledige tocht te fietsen zijn we in Verona destijds gestopt. Nu rijden we het tweede deel: Verona -> Rome (via Ferrara, Bologna, Florence en Siena). Zo’n 720 kilometer, ruim 7.800 hoogtemeters en 8 fietsdagen!

Ik houd jullie op de hoogte via de posts, stories en eventuele reisblog op de website!

In dit album vind je de foto’s van de fietsvakantie :

1. Jo Jet van Gompel:
    5 juli 2021
    Hallo wij willen jullie Henk Jurne Een hele mooie dag toewensen met heeeel veel zin ‘En als het zou kunnen ook wel zon Want dan ziet alles er toch mooier uit als dat het regent :Heel veel reis plezier en kijk goed uit oké en maakt er wat van ;Maar dat lukt jullie wel heel veel groetjes vanuit Hapert het miezert er wat doeiii tot weer ;En vanavond goed uitrusten en morgen dan weer op pad met fiets of woensdag pas liefs Jo Jet opa oma Hapert