Dag 2: Reisdag (Imst - Verona)

5 juli 2021 - Verona, Italië

Vandaag de tweede (reis)dag voor de fietsvakantie naar Rome 🇮🇹

We reden vanochtend aan met 13 graden vanuit Imst richting de Rechensee, dat is het meer wat je hier in de video ziet. Hier zijn we vorige keer ook geweest met het fietsen en was een van de highlights van de tocht!

We waren (wederom) zonder controle veilig Italië binnengekomen, mooi op tijd. Vanaf hier reden we voornamelijk over 80 wegen door een schilderachtig landschap, echt heel mooi! Tussen de bergen en langs de tuinbouwvelden.

Toen we voor de vijfde keer door een dorpje kwamen werden we staande gehouden door de politie, ik dacht eerst voor een controle van corona ofzo. Maar het bleek te gaan om onze fietsendrager, deze had namelijk geen rood wit gestreept bord achterop. En dat moet hier in Italië dus blijkbaar wel, wisten we niet. En vorige keer ook geen last van gehad. Nadat we een bord gekocht hadden en de boete afgetikt hadden konden we door. Onderweg zagen we op meer dan de helft van de fietsendragers geen bord, al was dit wel op de snelweg. Daar controleren ze volgens mij niet zo goed.

Na een lekkere pitstop met onze eerste Italiaanse ciabatta's konden we onze reis vervolgen over de tolweg, full gas richting Verona. Toen we van de snelweg af waren was het eigenlijk best goed te doen voor de Italiaanse chaos die me bij stond. Rustig richting het hotel en inchecken (14:15 ongeveer).

Nu even de fietstassen in orde maken, straks nog ff uiteten en dan vroeg te bed! Morgen staat de eerste etappe op de planning:

1. Verona - Ferrara over de Povlakte

137 kilometer - 150 meter stijgen - 210 meter dalen

1. Familie van Veldhoven:
    5 juli 2021
    Heey Henk en Jurne,
    Wat superleuk om jullie blog te lezen.
    Altijd zo leuk hoe je de verhalen weer weet te schrijven. Je weet de lezers zo te boeien dat het net is of ze er bij zijn, tenminste zo voel ik het wel. Leuk!
    Heel veel succes morgen met de start van jullie fietstocht. Hoop fijn weer om te fietsen, geniet er van samen en voorzichtig hè.
    Veel groetjes van ons
  2. Phil Geevers:
    6 juli 2021
    Hoi Henk en Jurne
    Leuk om deze zomer jullie verslag weer te kunnen lezen .
    Veel succes vandaag, zorg dat er voldoende ciabatta's in jullie fietstassen zitten want die zul jullie nodig hebben.
    Succes met de klim vandaag.
    Geniet ervan samen en Jurne jij iets meer op kop rijden en kijk af en toe of jullie pap er nog bij zit!
    Buon viaggio
    Saluti
  3. Jo Jet van Gompel:
    6 juli 2021
    Hallo Henk En Jurne de fietstocht is begonnen :Maak er samen een hele fijne mooie en onvergetelijke tocht van :maar dat zal jullie wel lukken wij kijken al weer uit naar de blogs prachtigzijn die altijd dat je daar de tijd nog voor hebt :Naar zo;n eind fietsen moeten jullie toch ook wel moe zijn ;wij denken aan jullie en geniet ook van de omgeving want die is daar ook prachtig hebben het zelf met eigen ogen gezien ;Heel veel veilige fiets tochten gr en tot later liefs Jo Jet opa oma Jure Henk het kaarsje brand nu ook voor jullie doeiiii xxx