Dag 1 Duizel - Jülich

14 juli 2018 - Jülich, Duitsland

Hallo lieve lezers :) Vanochtend zijn we rond 7:15 vertrokken vanuit het pittoreske Duizel. Via Eersel en Bergeijk zijn we naar de Achelse kluis gefietst. Vanuit hier zijn we via knooppunten naar Vlodorp, bij Roermond, gereden, dit was ongeveer +- 85 km. Vanaf daar hebben we de route met de navigatie opgepakt en hebben we onze tocht vervolgd langs de rivier de Roer, of hoe onze oosterburen het noemen Rur. De mooie gravel paden en boerenlandwegen brachten ons naar onze eerste overnachtingsplaats in Jülich. Rond 15:30 ariveerden we bij ons hotel, precies op tijd voor de voetbalwedstrijd België - Engeland. Half slapend op bed hebben we deze wedstrijd nog gekeken. Na het douchen zijn we gaan eten bij een typisch Duits restaurant, Aan Hexentrum. Hier hebben we allebei een lekkere schnitzel mit pommes gegeten, heerlijk na zo'n dag fietsen. Hierna zijn we nog even naar de supermarkt gegaan voor een lekker biertje, Mezzo mix (mix van Fanta en cola) én de lunch van morgen. Duitsers houden niet zo van werken dus op zondag zijn hier de supermarkten dicht helaas. Morgen gaat de tocht naar het bruisende Bad Breisig +- 120km. We hebben vandaag warm weer gehad, beetje verbrand maarja dat was ik sowieso al. Morgen nog beter insmeren maar. Wij gaan nog even genieten van onze drankjes en de rust en dan zijn we morgen weer aanwezig. - Henk en Jurne

1. Jo Jet van Gompel:
    14 juli 2018
    Hallo mannen hier Hapert jullie hebben het al goed gedaan zeg .In zo.n korte tijd al zoveel km gefietst
    Dus jullie hebben het voetballen ook gezien de Belgen derde.En hebben jullie geen spierpijn nu en Henk hoe gaat het met je knie ?Wij hopen goed het beste en ga zo dadelijk maar lekker uitrusten voor morgen ok liefs en gr van opa Jo oma Jet tot morgen maar weer Moeten jullie dan ook weer voetballen zien .Dat begint om vijf uur fijne en mooi fietsplezier doeiiiii toppie
  2. Monique de Krom-Sleddens:
    14 juli 2018
    Goede start! Oooh die schnitzel, wat zal die gesmaakt hebben! Morgen weer lekker trappen en genieten.
  3. Robert:
    15 juli 2018
    Goed bezig 👍👊
    Ik zou zeggen ✊erop
    En veul fiets plezier 🍻🍸
  4. Angela:
    18 juli 2018
    Hoi Jurne en Henk,

Het is me dus niet gelukt om meteen vanaf de eerste dag jullie verslagen te gaan lezen. Helaas, wil niet zeggen dat ik het leuk vind om jullie verhalen te lezen, integendeel zelfs. Super dat je dit er ook nog bij doet. Heel veel succes met jullie mooie fietstrip naar Italië. Zet um op!