Dag 1: Lima

9 juli 2019 - Lima, Peru

Dag 1: Düsseldorf naar Lima met tussenstop in Madrid.
Gisteren kwamen we al vroeg aan in Lima, net als de voetballers van het Peruaanse elftal wat de dag ervoor de Copa America finale had verloren van Brazilië. Toch werden ze, maar ook wij, opgewacht door honderden enthousiaste Peruanen. We waren iets voor 06:00 (Peruaanse tijd) geland en om 07:00 zaten we alweer in de bus van het vliegveld naar Miraflores, de wijk waar we overnachten in Lima. Na een of anderhalf uur waren we bij onze eerste overnachtingsplek, B&B Inti Killa. Onze kamers waren natuurlijk nog niet klaar dus zijn we de stad in gegaan. Hier hebben ze een Metropolitan, geen standaard metro maar eigenlijk het idee van een metro (eigen weg, haltes en snel) maar dan met de bus. Het was alleen ontzettend druk waardoor niet iedereen in de bus kon, ik wel maar Maartje niet. Ofja daar kwam ik achter toen ik in de bus zat, welke meteen vertrok. Gelukkig kon ik de halte erna meteen uitstappen en was Maartje in de volgende bus gestapt zodat ik daar weer bij kon, en dat allemaal zonder internet want we hadden nog geen simkaarten. In Lima hebben we een beetje de toeristische trekpleisters gehad maar heel mooi is Lima ook weer niet. Dit werd vooraf ook al aangegeven dus verblijven we hier ook maar een nacht. Na wat cultuur was het tijd om een simkaart te fixen, dit ging op de meest scheve manier die ik maar ken. De gemiddelde inwoner in Lima spreekt geen Engels en zo ook niet deze mevrouw van de, soort van, telefoonwinkel. Maar na een klein uurtje was het geregeld en hadden we internet, feest. Hierna hebben we nog wat gesightseed en lekker geluncht in Lima centrum. Daarna zijn we nog naar Chinatown gegaan wat ook wel leuk was om te zien. De straten zijn in Lima druk en je kunt er overal fruit kopen. Het verkeer is er een grote (on) georganiseerde chaos, maar goed dat we hier niet hoeven rijden. Na Chinatown zijn we terug naar de Metropolitan gelopen en zo terug gegaan naar de buurt Miraflores. Vanuit hier zijn we te voet naar de kust gegaan en hebben we de typisch Peruaanse drank Pisco gedronken, en een crêpe Nutella als voorgerecht gegeten. We waren best gaar aangezien we kort geslapen hadden in het vliegtuig en al vroeg wakker waren. Daarom zijn we lekker in de buurt een burger gaan eten, welke echt super lekker was, en daarna teruggegaan naar de B&B. Hier hebben we nog de bus naar Ica geboekt voor de dag erna en de nachtbus naar Arequipa voor de dag daarna. Toen op tijd gaan slapen na zo'n 20.000 stappen en weer om 8:00 de wekker gezet. Oja, het is hier 6 uur vroeger voor de goede orde.

1. Jo Jet van Gompel:
    9 juli 2019
    Hallo Jurne Maartje dus jullie hebben al wat meegemaakt .en in Peru is dus niet z:n mooie stad Maar jullie reis was toch goed verlopen .En jullie hebben dus nog niet zo heel veel geslapen maar wel al lekker gegeten dus .Dus Jurne ge was Maartje de eerste dag al bijna kwijt zo te lezen . wel heel slim van jou Jurne om de eerst volgende halte uit te stappen en geluk dat Maartje in de andere bus zat waar jij ook nog bij kon klasse .Blijf wel goed op elkaar passen hè .En een ding Jurne geniet samen van deze mooie en onvergetelijke tijd .Ga op tijd slapen want z.n reis is toch ook heel vermoeiend denk ik zo Geniet van al het moois dat op jullie weg komt heel veel groeten liefs van opa Jo en oma Jet .Jurne kijk al weer uit naar de volgende blog okedoeiiii .Wij gaan zo dadelijk slapen en bij jullie is het pashalf vijf doeiiii