Dag 2: Huacachina

10 juli 2019 - Huacachina, Peru

Dag 2: Lima naar Huacachina met overstap in Ica.
Vanochtend ging om 8 uur de wekker voor een lekker ontbijtje. Gisterenavond hadden we de bus voor vandaag geboekt, vandaag vertrekken we om 11:30 vanuit Lima naar Ica waar we ongeveer rond 17:00 aankomen. Na het ontbijt onze spullen ingepakt en naar de supermercado geweest voor wat water voor onderweg. Daarna op zoek naar make-up, want Maartje was dat vergeten mee te nemen. Ook meteen maar een fatsoenlijke tube tandpasta gekocht want die was ik dan weer vergeten. Hierna nog maar wat rondgewandeld in Miraflores en wat gedronken bij de Starbucks. Toen teruggegaan naar het hotel om uit te checken en een Uber besteld. Die was er in een minuutje al en bracht ons naar de bidplaats. Vanuit de auto lijkt het verkeer allemaal een stuk soepeler dan wanneer je buiten de auto bent. We waren goed op tijd bij de bus echter nemen ze hier in Peru tijden niet zo serieus. Half uurtje later dan gepland vertrokken we naar Ica. Hoe verder je van het centrum komt des te armzaliger de omgeving. Na een tijdje waren we dan echt Lima uit en veranderde de omgeving naar vooral zand(bergen) met af en toe een dorpje er tussendoor. Rond half vijf waren we in Ica waar we nog even kort rond gewaggeld hebben voordat we een taxi naar Huacachina pakten. Hierna ingecheckt bij onze camping en snel de duinen opgelopen voor de zonsondergang. Dat ging wat minder makkelijk dan gehoopt maar de top, ofja de top van de laagste duin, was bereikt. Vanaf hier de zonsondergang bekeken en wat mooie foto's gemaakt. Toen de zon weg was werd het meteen een stuk kouder. Na de zonsondergang zijn we dan ook teruggegaan naar de tent en hebben we ons maar warm aangekleed om te gaan uiteten. Onderweg naar het uiteten hebben we ook maar meteen de buggy en sandboard tour van morgen geboekt. Na het eten hebben we nog een film afgekeken en zijn we maar gaan slapen.

1. Jo Jet van Gompel:
    10 juli 2019
    Hallo Jurne Maartje jullie hebben allemaal zo.n moeilijke woorden voor de dorpen of stad hoe je het moet noemen ik schijf dan wel moeilijk woord ok .Dan waren jullie er vanmorgen al weer vlug bij .En Jurne en Maartje iets vergeten doe je altijd wel .Er zal daar ook wel make up en tandpasta zijn alleen niet jullie merk maar ge moet dan mer nie zo nauw kijken .Zorg maar wel dat je elkaar niet kwijt raaktjhe pas goed op je zelf dus .Jullie hebben in die drie dagen al meer gezien als ik in 74 jaar haha Was de zons ondergang zeker wel heel mooi en was die duin dan zo hoog of allemaal loszand .Dus morgen gaan jullie weer verder want Gullie het debuggy en de bus alweer besteld .Moet je dat elke dag doen want kende anders nie mee .Heel veel plezier en kijk genot want zo te horen is het daar heel mooi wel veel zand zeker .En kende je eigen goed verstaanbaar maken heel veel liefs en gr van opaJo oma Jet tpoi toi toi jullie hebben zeker nog niet gegeten of wel doeiiiiii kijken weer uit naar de volgende blog doeiiii en slaap ze straks