Rustdag: Florence

9 juli 2021 - Florence, Italië

Rustdag: Florence

Ondanks dat het vandaag rustdag is, stond er wel een wekker voor de ochtend. We konden namelijk tot 10 ontbijten dus de wekker stond rond 9, lekker uitslapen dus. Ff opfrissen en daarna een ontbijtje gescoord in de ontbijtzaal. Na het ontbijt hebben we even alle bezienswaardigheden van Florence op een rij gezet en daarna de stad in gegaan. Ondanks dat de temperatuur wederom hoog lag was het onverwacht goed te doen. Heel veel schaduw door de hoge gebouwen en waaide flink door de brede straten. Vandaag was het een stuk drukker met toeristen dan gisterenavond, het leek soms wel of corona niet bestond (buiten dan). Binnen moet je hier namelijk nog een mondkapje op en bij het hotel moet je je temperatuur meten bij de ingang. Ik weet niet alle namen van de bezienswaardigheden die we gezien hebben maar het waren flinke gebouwen, kerken of andere bouwwerken. Natuurlijk heb ik wel een groot aantal foto’s gemaakt die je in het album kunt zien :). Na een tijdje was het tijd voor een koffiestop, helaas hadden ze er geen koeken of iets anders maar ze hadden er wel Panna Cotta, dat ging er natuurlijk ook wel in. Na een stukje wandelen en gebouwen bekijken was het tijd voor de lunch, een lekkere tosti to go bij een leuk tentje. Hierna zijn we verder gegaan richting de welbekende brug (Ponte Vecchio) waar het goed druk was. Na de nodige foto’s zijn we doorgelopen richting het ‘centrum’ en daarna met een pitstop bij de supermarkt en een cafeetje naar het hotel. Daar ff rusten, het einde van de Tour etappe kijken en de blog schrijven. Zodadelijk gaan we nog de etappe van morgen bekijken, uiteten en weer op tijd naar bed. Morgen gaan we namelijk naar Siena, een heuvelachtige rit volgens mij. Als ik de verhalen moet geloven begint hier het echte Toscane, dus ik ben benieuwd! Het weer voor morgen: 29 tot 34 graden overdag met een zacht windje uit het (noord) westen. Dus de wind staat eindelijk een keer gunstig, als we de voorspellingen mogen geloven.

Etappe van morgen: Florence - Siena

81 kilometer, 1260 meter stijgen, 990 meter dalen

We zagen gisteren pas jullie leuke en lieve reacties, ik kreeg namelijk hier geen meldingen van vandaar. Dankjulliewel, het is leuk om deze reacties te lezen en zien hoe jullie meegenieten vanuit Olanda. We blijven schrijven en als het goed is dan komt er iedere dag een nieuwe blog. Hier in Italië leven ze wat later dus meestal komen ze pas in de avond.

Grazie ancora, e ci vediamo domani!

1. Jo Jet van Gompel:
    9 juli 2021
    Hallo Jurne Henk jullie reactie zijn ook heel erg lief en leuk om te lezen prachtig en ook de foto*s zijn mooi ‘Dus morgen gaan jullie weer 81km fietsen ‘Want jullie hebben al weer heel wat km er opzitten en dan met het warme weer petje af voor jullie ‘En dan ook nog veel de wind op kop toch zwaar denk ik zo Marja jullie zijn wel wat gewend dat scheelt wel ‘Vanuit Hapert de groetjes en fietst ze morgen maar weer ‘’Jullie zijn al weer zes dagen van huis en nu nog zeker acht dagen zeker ja de tijd loopt gewoon door op tijd rusten voor koffie of wat ander drinken en goed eten dat is ook wel heel voornaam ‘Maar dat weten jullie zelf ook wel ik zou zeggen op tijd het bed induiken en morgen weer fris uit de veren wij vinden jullie blog ook prachtig wij leven met jullie mee heel veel succes doeiiii slaap lekker opa oma Jo. Jetxxxxx