Dag 9 Augsburg - Murnau am Staffelsee

22 juli 2018 - Murnau am Staffelsee, Duitsland

Toen we opstonden was het helaas aan het regenen. Na een goed ontbijt was het gelukkig redelijk droog, klein beetje miezer maar goed te doen. We reden terug naar de Lech (rivier) waar we de route weer oppakten. Het begin van de route nam ons mee over een mooi grindpaden langs de Lech. Hierna kwamen we uit bij een mooi meer of hoe ze het hier noemen See. De omgeving van de Lech veranderde naar een omgeving met landbouwvelden afgewisseld met een klein dorpje. Het weer veranderde continu van miezer naar droog naar regen, met zo'n weer stop je toch minder snel dan bij zonnig/droog weer. Na een tijdje kwamen we bij de/het mooi Ammersee, campings genoeg daar. Hier volgden we een tijdje een mooi fietspad langs een spoorbaan door de bossen. Hierna gingen was het best droog dus zijn we even gaan zitten om te lunchen, helaas begon het al snel weer te regenen waardoor we maar een halve lunch hadden. We vervolgden onze tocht met wat miezer en regen. De gehele dag was het al bewolkt maar op een gegeven moment werd de lucht best donker en begon het harder te regenen. Toen hebben we naar onze regenpakken aangetrokken, niet voor niets meegenomen. Na een tijdje werd de regen gelukkig wat minder, zo'n regenpak en beregende navigatie fiets niet echt fijn. Ondanks de bewolking zagen we op een gegeven moment de (voorlopers van?) de Alpen, indrukwekkend. Vanaf toen steeg het ook al een beetje meer, eigenlijk voor het eerst deze dag. Na een tijdje kwamen de borden van Murnau en Garmisch-Partenkirchen al wat betekende dat we bijna op bestemming waren. Om iets voor half drie waren we bij het hotel. Hier hebben we nog mooi de Formule 1 en Tour de France kunnen kijken, lijkt zo wel een beetje een tweede rustdag. In de avond weer een lekker pizza gaan eten, de stand is nu 3-3 (pizza vs schnitzel). Hierna nog even naar de Staffelsee geklauterd waar een of ander feest/concert aan de gang was. Toen zijn we weer terug geklauterd naar het hotel. Morgen gaat de tocht naar Haiming waarmee we Duitsland verlaten en onze tocht vervolgen door het bergachtige Oostenrijk. De etappe voor morgen is ongeveer 105 kilometer en doorkruist het welbekende Garmisch-Partenkirchen, hopelijk is het weer morgen wat beter maar als ik de weerberichten moet geloven wordt het ongeveer hetzelfde helaas.

Ohja vergeten te vertellen maar het leek vandaag wel nationale naaktslakken oversteekdag, niet normaal hoeveel we die toch gezien hebben.

104KM (+2 ivm opstarten MIO)
5 uur 6 minuten
20,4 km/u gemiddeld
44,4 km/u maximaal
449m gestegen
249m gedaald

1. Phil Geevers:
    Hallo Henk en Jurne

Elke dag weer genieten van jullie reisblog, jammer dat het weer vandaag niet al te best was.
    Maar wij zouden er hier wel heel blij mee geweest zijn!!
    Voor morgen heeft hij inderdaad bij jullie af en toe een beetje regen, maar er is hoop voor dinsdag en de rest van de week weer super weer in Oostenrijk en ook in Italie! Geniet van de prachtige Alpen, morgen zie je al de Zugspitze op de grens met Oostenrijk. Het zal best zwaar worden maar de mooie vergezichten maken alles weer goed! En Jurne regel voor jullie pap een goede masseuse voor morgenavond want dat zal hij wel kunnen gebruiken (voor zijn benen natuurlijk!)
    Auf wiedersehen Phil
  2. Jo Jet van Gompel:
    22 juli 2018
    Hallo mannen jullie hebben het niet getroffen met het weer ge had van ons wel iets mogen hebben .Het is hier weer goed warm wij snakken naar regen nminste de boeren dan hè .Want als het hier regent dan blijft het aan de gang en dat is ook de bedoeling nie .Zijn vanmiddag naar de achterste hoef gefietst Tess Vince En oma Jetje .want fam Robert hebben daar een staanplaats voor 14 dagen Opa Jo heeft mee de caravan en voortent opgezet .En de Kids hun tentje .Vince had er weer zo vriendjes die hij kende dus ook wel heel leuk voor hem .Zijn vanavond nog naar de vriend van opa Jo geweest op de fiets het is maar Eersel dichtbij dus .Heeft een nieuwe knie gekregen zodoende anders weinig te melden .Zitten wel elke avond op jullie blog uit te kijken is wel heel leuk en ook nog wel wat werk toch maar wel heel leuk bedankt daarvoor .Gaan jullie maar lekker slapen dan zijn jullie morgen weer goed uitgerust en hopen voor jullie tweetjes mooi weer geen regen oke En weer iets lekkers voor bij de koffie want dat hebben jullie wel verdiend zoek een goede en fijne bakker ja ze zullen niet voor het oprapen liggen .Geniet samen van zo veel mooies om dat samen mee te maken jullie Kanjers toppie liefs van ons en een dikke knuffel allebij xxxxxxxxxJopie en Jetje
  3. Monique de Krom-Sleddens:
    22 juli 2018
    Hey Henk en Jurne, leuk om jullie verhalen weer te lezen. Lekker verder gaan genieten in het mooie Oostenrijk. Groeten van de Krompies
  4. Angela:
    25 juli 2018
    Hoi Henk en Jurne,

Nu ik jullie verhalen weer aan het lezen ben, daar neem ik toch wel elke keer mijn petje voor af hoor Jurne. Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur. Het is hier nu woensdag, nu ik dit stukje schrijf en ik lees dat jullie ook af en toe wel wat regen hebben. Er is hier een wonder gebeurt, daar waar iedereen zo wat naar snakte is vannacht gebeurt. Het heeft een goed bui geregend in Hapert en wat kan dat toch fijn zijn als het dan weer lekker een beetje is afgekoeld. De natuur heeft het ook hard nodig. De vaak zo mooie groene grasvelden zijn ondertussen omgetoverd naar dorre vlaktes muv van enkele plaatsen dan. De sproeier hier draait elke dag wat overuren maar de taxus doen het hartstikke goed Henk. De natuur daar zal heel mooi zijn, dat geloof ik meteen, je komt zo nog eens op plaatsen waar je anders niet komt. Het lijkt wel of jullie elke dag sneller gaan want jullie zijn best wel op tijd in het hotel om zo nog optimaal daarvan te kunnen genieten. Tot de volgende.