Dag 17: Cusco

24 juli 2019 - Cusco, Peru

Dag 17: Cusco
Na een dag uitslapen was het weer tijd om een keer niet uit te slapen. Om 3:40 ging de wekker en om 4:10 werden we opgehaald voor onze dagtocht naar de Rainbow Mountain en Red Valley. Lekker even gepit in de bus maar na een paar uur was het tijd om te ontbijten. Lekker buffet ontbijt gehad inclusief pannenkoeken, mopmop. Na het ontbijt gingen we weer verder, weer lekker even gepit maar na een tijdje werden de (zand)wegen wel heel erg hobbelig en bochtig. Achja, we waren er bijna. Klein kwartiertje doorgereden waarna we stopten. Toen we uitstapten was het nog net zo koud als met het ontbijt, aldus 3 graden. Hier waaide het ook nog eens nondeju hard wat het alleen maar kouder maakte. We mochten vrij naar de top wandelen wat ongeveer anderhalf uur zou duren, berg op dus. Gewapend met een houten wandelstok maar zonder handschoenen begonnen we aan de klim. Na veertig minuten even gestopt voor een plaspauze en weer door want het was koud. Daarna nog twintig minuutjes geklommen en we waren in ongeveer een uurtje boven, die Salkantay Trekking heeft wel goed gedaan voor onze wandel/hike skills. Bovenop waaide het nog harder, echt goed koud. Toen ik bovenkwam had ik even het gevoel van 'is dit het?' maar na een tijdje koekeloeren was het wel mooi, mede door de omgeving. Na twintig of dertig minuten shooten en rondwandelen kwamen we onze groepsgenoten tegen, ze waren nu ook boven. We hebben even op een bankje gechilld met een graplig Peruaanse jongetje. Na een tijdje waren de groepsgenoten klaar met foto's maken enal en gingen we richting de Red Valley. Dit is zoals de naam al doet vermoeden een rode vallei welke naast/achter de Rainbow Mountain ligt. De Rainbow Mountain is heel toeristisch maar de Red Valley niet zo en deze blijkt ook nog mooier te zijn dan de Rainbow Mountain. Wij daar nog even naartoe gewandeld/geklommen voor een schitterend en imponerend uitzicht. Echt heel mooi én eigenlijk veel leuker dan de Rainbow Mountain. Onderweg waaide het weer ontzettend hard en na een tijdje had ik niet echt meer gevoel in m'n handen. Een voordeel, geen gevoel is ook geen kou voelen. Hierna zijn we door de mooie vallei richting de bus gewandeld, dit duurde zo'n een a twee uur volgens mij. Onderweg nog wat alpacas tegengekomen, het blijven toffe dieren. Bij de bus aangekomen konden we hier lekker opwarmen, chill. Met de bus zijn we weer richting het restaurant van het ontbijt gereden, nu voor een lunch. Na een goede lunch gingen we richting huis, ofja Cusco. Hier werden we rond 16:30 weer afgezet. Nog snel even de San Pedro markt op geweest voor een nieuwe trui want ik vind ze te leuk om niet te kopen. Hierna nog wat ontbijt eten voor morgen gehaald en uitgerust in onze Airbnb. Aangezien we wat later hebben gegeten gaan we vanavond ook weer wat later dineren. Ons laatste diner in Cusco, echt jammer want ze hebben hier zoveel lekker eten en leuke eettentjes. Morgen vliegen 's middags we vanuit Cusco naar Lima om 's avonds daar de nachtbus naar Huaraz te pakken. Lang geleden zo'n lange busrit.
Hier nog een keer de link naar het fotoalbum

1. Jo Jet van Gompel:
    24 juli 2019
    Hallo Jurne Maartje dus dat zit er ook alweer op wat hebben jullie tweetjes al veel gezien en meegemaakt .Maar mooie dingen Dus nog even goed vakantie vieren en vele Andere dingen proberen want thuis is het er niet .gelukkig Hollandse kos ten het is hier wel heel erg warm .Wij hebben al twee Dagen de fietsvierdaagse gedaan was vandaan wel warm.En morgen zou het 40 gr worden zeggen ze afwAchten maar genieten jullie nog maar goed een week JE want Dan is het weer werken geblazen .Maar zo er is het nog niet Billy het Hondje van de fam van gompeltjes is bij ons als loge.s jullie mogen wel wat van de war te hier wat hebben hoor vele GROETJES en liefs van ons opa Jo Oma Jet .heb maR meteen er wat op gezegt zijn nog niet zolang terug van fietsen nu wat uit rusten doeiiiiii en jullie voor straks smakelig zou Ik zeggen Jurne hebben ze daar ook toetje en ijsjes