Dag 7 Schwabsberg - Augsburg

20 juli 2018 - Augsburg, Duitsland

Blog 7
Na een lekker ontbijt gingen we naar onze eerste stop, Bäckerei Maier. Op aanraden van Phil hebben we hier een Nussecken en Kwarkkuchen (o.i.d.) gekocht, ik lust geen noten vandaar. Hierna begonnen we dan echt aan de etappe van vandaag. Na een tijdje van natuur en landbouwvelden kwam de eerste klim, een klim waar je goedemorgen tegen zegt. Nee dat viel eigenlijk wel mee maar in de ochtend voelt alles wat zwaarder voor m'n gevoel. Toen we de heuvel/berg boven waren kwamen we weer uit op een soort van hoogteplateau. We reden door een bosrijke omgeving over relatief goede grindpaden. Tussen de bossen lagen verschillende landbouwvelden. Aan de rand van de bossen stonden veel hutten, geen idee of deze voor vogelspotters of jagers waren. Rond een uur of half elf hebben we onze lekkernijen van de bakker opgegeven. Na het nuttigen van deze energiebronnen konden we weer het mooie fietspad langs een oude spoorlijn volgen. Na dit pad kwamen we door verschillende kleine dorpjes waarna we bij weer een mooi fietspad kwamen. Het fietspad liep over een oude spoorlijn, weinig klimmen, lekker asfalt en mooi uit de wind. Toen we weer bij een dorpje kwamen hebben we maar even een stokbrood gekocht voor de lunch. Na een tijd langs wat grotere wegen, onder andere over de Donau, kwamen we een bankje tegen. Hier hebben we ons stokbrood lekker opgepeuzeld. Hierna konden we onze tocht vervolgen. Na verschillende korte klimmen kwamen we weer bij een erg mooi bos met een top fietspad, mooi en lekker rijden. Wat wil je nog meer? Toen we het bos uitkwamen hebben we wat drinken gekocht bij de supermarkt, kouder drinken gaat er altijd wel in. Hierna hebben we onze tocht vervolgd over een licht stijgend en dalend fietspad door de mooie Schwaabse bossen. Hierna kwamen we in een bevolkter gebied en werden de dorpen steeds groter. Bij een voorstad van Augsburg zijn we de Lech gaan volgen waarna we na een tijdje in Augsburg kwamen. Dit was het eindpunt van onze fietstocht van vandaag maar het begin van onze rustdag. We waren weer op tijd op bestemming dus we hebben nog even de Tour kunnen kijken, altijd leuk. Hierna hebben we ons even opgefrist en zijn we het centrum ingegaan om wat te eten. De uitgekozen hamburgertent zat vol dus zijn we naar een Mexicaans restaurant gegaan. Hier hebben we allebei toch nog een burger gegeten, heerlijk was ie. Hierna hebben we weer een lekkere ijs gegeten en nog even beachvolleybal gekeken wat op het plein aan de gang was. De lucht werd nogal donker dus hierna zijn we naar het hotel gegaan en hier nog even uitgerust en gewassen, want rustdag is wasdag. Morgen kunnen we uitslapen, zin in! En misschien gaan we Augsburg nog in als het niet regent of onweert, dat wordt wel voorspeld helaas. Achja alles wat morgen valt kan de dagen erna niet meer vallen zullen we zeggen.
Afgelopen 7 dagen hebben we 805 kilometer op de teller staan en deze wijkt nog een beetje af naar onder 😋.  Er staan er nog ongeveer 600 op de planning voor de komende dagen en dan zijn we in Verona! Vandaag de blog wat later dan normaal maar dat komt door de rustdag van morgen.

115KM (+1 ivm afsluiten MIO)
5 uur 44 minuten
20,0 km/u gemiddeld
47,2 km/u maximaal
478m gestegen
466m gedaald

1. Phil Geevers:
    21 juli 2018
    Hallo Henk en Jurne

Ik hoop dat jullie vandaag goed hebben kunnen uitrusten, en je voorbereiden op de volgende trip richting Murnau am Staffelsee de laatste overnachtingsplaats in Duitsland als ik het goed heb, want dan gaan jullie al naar Oostenrijk.
    Hier was het vandaag weer behoorlijk warm en hier tikte de thermometer de 30 graden aan.
    Op het ogenblik is Duizel weer the place to be met DOMINATOR dus het dreunt hier weer een beetje.
    Veel succes verder naar het zuiden en hopelijk krijgen jullie niet al te veel regen???
    En vergeet niet om vanavond een lekker koud pilske te nemen!
    Groet Phil
    Groetjes Phil
  2. Angela:
    22 juli 2018
    En smaakte de lekkernij die Phil jullie had aanbevolen? Altijd ook weer leuk om de verhalen van al die andere te lezen die zo met jullie meeleven. Het is ook een hele prestatie. Fijn dat jullie morgen een rustdag hebben. Geniet er van en ik hoop dat jullie na de rustdag ook weer uitgerust op jullie stalen ros mogen klimmen ook al is het wasdag geweest. Een hamburger gaat er ook altijd wel in hè Jurne en zo te lezen heb je er ook echt van genoten.